Grønn markedskommunikasjon

Grønn markedskommunikasjon er et stort tema, en strategi med forskjellige kommunikasjonsformer. Disse kommunikasjonsformene kan være reklame, PR, osv det hele startet fra det blir erkjent et behov fra konsumenten til det siste steget med vurdering av kjøpet. 

Co-Branding

Eco-co-branding er når bedriften kombinerer sitt merkenavn med da merkenavnet til en sertifisert miljøorganisasjon eller institusjon

Å co-branding et partnerskap med sertifiseringsmerke er ikke akkurat noe som uvanlig i Norge men noe som vi svert ofte gjør. Som foreksempel Neutral som svanemerket og miljøfyrtårnet som co-branding.  Om produktene har økomerking vil dette da gi forbrukeren et signal om at produktet har kvalitet og standard når det gjelder miljø og matsikkerhet. Har det et sosialt merke gir dette et signal til forbrukeren at produktet er i tråd med arbeid og de menneskelige rettighetene (Nygaard 2019, 67) 

Grønn Dulting

Grønn dulting har blitt en måte og bevisstgjøre forbrukeren på miljø og bærekraftige kjøpsbeslutninger. For eksempel Tise som er en app der personer kan selge klær de ikke har bruk for lenger i stede for og kaste de. 

https://blog.tise.com/introducing-secondchance/

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *